Nicole en Yanniek op reis

timon en poemba in de jungle.

ja Rurre is mooi. muggen zijn fijn en de jungle is onze thuisbasis geweest voor een week.

de eerste 3 dagen zijn we met een gids en twee rare israelische jongens de jungle in gegaan en hebben daar de community leren kennen. eten gemaakt, geleerd om te weven en sieraden te maken. elke avond zijn we gaan lopen en hebben olifantenspinnen op ons hoofd gehad , maden en termieten gegeten en in bomen geklommen. daarna hebben nicole en ik allebei een andere tour gedaan, zij heeft een pampas tour gedaan en met dolfijnen gezwommen en ik heb nog 3 extra dagen jungle gedaan maar dan alleen met muskieten net en mes. de eerste nacht geslapen in een zelfgemaakte hut bij een meer. een visje gegeten en naar krokodillen gezocht die in het meer zaten. de dag erna de hele dag bezig geweest met lopen, apen jagen, huis bouwen en eten zoeken. wat een werk, ik kan nog niet zeggen dat ik echt honger ken maar trek dekte de lading echt niet meer,. bizar hoe snel je slap en vermoeid bent wanneer je niet hebt geslapen en niet hebt gegeten. de laatste nacht wederom niet geslapen omdat we op zoek gingen naar jaguars. de hele nacht sporen gevolgd en uiteindelijk een jaguar gezien. vervolgens kreeg ik toch ook een mes in mijn handen gedrukt omdat de jaguars nogal aggresief konden zijn. daarna nog een tijdje sporen van apen, beren en pumas gevolgd en toen wormen gezocht om te vissen, helaas in 5 uur niks gevangen dus ontbijt zat er niet in. na 3 dagen niet tandenpoetsen, dezelfde onderbroek en geen dekens of muggenspray kan ik wel zeggen dat ik heel veel respect voor hen heb. de gids heeft urenlang precies het geluid van vogels, apen en pumas nagedaan die dan vervolgens antwoordden. fotos volgen! vanavond op weg naar trinidad en daar pakken we een boot naar santa cruz.

xx

Reacties

Reacties

Mi

Awesome weer guys! Echt ongelofelijk Yanniek, dit is hoe Bear Grylls het graag ziet natuurlijk. Ik denk stiekem dat ik jou ondertussen wel stoerder vind dan Bear. Als je nu ook nog even bekent dat je je eigen plas hebt gedronken kan je niet meer stuk uiteraard! Of IN het karkas van een dier slapen, mag ook :) ENJOY!!

Kusje Milou

wim

dag kleine, wat was het fijn om je even te spreken en te zien via skype. Het enthousiasme straalt ervan af en je ziet er geweldig uit (nog steeds) Ben best een beetje jaloers op jullie met al die avonturen die jullie meemaken. Pak je toch mooi mee al die ervaringen.
Wij gaan morgen op "reis". Lekker comfortabel in de auto en een stuk minder ver, maar daar hebben we ook veel zin in. Ook in Italie kunnen we gewoon skypen. Heel veel liefs en kusjes van ons. Caro en papa
O ja, 9 november staat genoteerd

Marcel

Wat zijn jullie eigenlijk belachelijk stoer :)

yanniek aka bear grylls

milou broeder! bear ben ik nog tegengekomen daar, was met krokodillen aan het zwemmen, terwijl ik apen aan het jagen was. ging los die gast!

oma

Lieve Yan
Wat een avonturen.
Gelukkig dat je gezond blijft [hoop ik]en veel aandurft.
Houden zo ! Jullie genieten !! Met Fee gezellige dagen gehad. Liefs van Oma

Eske

Wauw, wat een avontuur lief Sjaantje! Fijn om elke keer je verhalen te lezen en je foto's te zien. Wel heel veel zin om je weer in levende lijve te zien!

Marianne Petit

Hoi meiske! Net terug met Esther van 8 dagen Mallorca, nou da's een heel ander verhaal! Wat ben jij een durfal, zeg. En besef je hoe bijzonder het is om een jaguar te spotten? In Zuid Afrika lukt het bijna niemand om alle beesten van de "big 5" te zien, juist omdat de jaguar zich schuil houdt. Ik vind de mannen daar trouwens niet zo mooi, of is de foto niet zo flatteus? Liefs en nog veel plezier.

yanniek

hi marianne! ja het was heel bijzonder en ook verschrikkelijk eng. hoe was mallorca, marcel had jullie opgehaald hoorde ik? mannen hier zijn niet mooi, ik denk dat het moment ook niet gaat komen dat wij hier nog een mooie boliviaan gaan spotten.

heel veel liefs.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!