Nicole en Yanniek op reis

Arequipa, grensangst. kale meren en bierplezier.

Na een hele fijne periode bij Lucho en Rosanna nu toch ook wel heel erg leuk om serieus op eigen benen te staan, beginnende met een 10 uur durende bustocht naar Arequipa. hier hebben we gecouchsurfed bij een Amerikaanse jongen die les geeft daar. savonds met hem en zijn vrienden uit geweest naar een live music salsa tent, heel erg genoten, veel geouwehoerd en nog meer gedanst. wel lekker een busticket voor 7.30 gekocht naar de colca canyon en uiteindelijk 6 uur in een bus gezeten. daar eenmaal aangekomen een hike gedaan door een dor woestijnlandschap richting de rivier die door de canyon stroomt. 3 uur lopen maar helemaal worth it! eenmaal beneden aangekomen in een klein paradijsje waar we bij een fijn zwembad hebben gelegen en in een hutje hebben geslapen. de dag erna een dagje uitgerust en een wandelingetje naar de rivier gemaakt, veel gelezen en in de zon gelegen. de 13e weer naar boven gehiked en terug naar arequipa. daar nog een nachtje geslapen bij Degen om de dag erop naar Puno te vertrekken.

de busreis door puno ging door de meest eenzame hoogvlakte ooit en was behoorlijk depressing. daar aangekomen kwamen we erachter dat we de laatste bus voor die dag naar copacabana hadden gemist en moesten we dus nog een nachtje in puno blijven. een tour gedaan naar de floating islands en daar een nachtje bij een familie geslapen. de heerlijkste trout ter wereld gegeten en geslapen in een hutje met -15 graden snachts.

de 15e toch eindelijk aangekomen in copacabana bolivia en daar genoten van een heerlijk biertje bij kaarslicht, om toch nog een beetje romantisch te vieren dat ik al 6 maanden met mijn vriendje heb. en uiteraard ook omdat oma op die dag jarig was:)

gisteren een boot gepakt naar isla del sol en daar een nachtje geslapen in een bijzonder uitgestorven dorpje. geluiden waren schaars en leven nog schaarser, maar mooi was het wel! vandaag een hike gedaan op het eiland en nu weer terug bij copacabana.

fotos volgen!

xx

petit.marianne@gmail.com

Wat een geweldige ervaringen! En dat moet je allemaal verwerken en opslaan ... gelukkig zijn er af en toe lange busreizen. We volgen je op de voet en zijn er trots op dat je dit allemaal onderneemt.
Oh, enne, gefeliciteerd met jullie 6 maanden!!!
Veel liefs en blijf gezond.

Leander

Ook proficiat met jullie 6 maanden. Op deze manier hou je het volgens mij makkelijk nog 6 maanden vol :-)

yanniek

wij willen graag even laten weten dat we de deathroad hebben overleefd! morgen naar sorata en daar voor een week de jungle in.

xxx

Hesley

Hadden jullie geen last meer van die lekkere taart tijdens de deathroad??? De foto's zijn weer prachtig, wat zien jullie een bijzondere landschappen. Wat ik ook zo leuk vind dat je door dat couchsurfen steeds weer leuk nieuwe mensen ontmoet. Morgen dus voor een week de jungle in, super spannend. Doe voorzichtig en kijk uit voor enge beestjes :-)
Hele dikke knuf, love you!!!!