Nicole en Yanniek op reis

ziekte, dirty dancing en lange trips.

nicole is de hele week ziek geweest en is nu eindelijk aan de antibiotica voor haar keelontsteking. wel is de familie onwijs lief en krijgt ze continu thee en medicinale planten, eten wordt geblenderd, en de koorts wordt elke avond even gechecked.

naast een bezoekje aan de tandarts nu ook het ziekenhuis gehad waar we met de dokter een discussie hebben gevoerd over de schoonheid van Peru. het kwam er op neer dat hij Peru een verschrikking vind waar meer dan 50% van de mensen onder de armoede grens leeft en de elite moeilijk rijk is.

mijn eerste salsales gehad hier en heel veel nieuwe dingen geleerd, ben er achter gekomen dat de jongen van wie ik les krijg op wereldniveau aan danswedstrijden meedoet dus ik kan onwijs veel van hem leren. het dansen is hier veel losser dan in Nederland en het lijkt wel of het dansen ze in het bloed zit.

zondag hebben we een tour gedaan door pisac, olantaytambo en chinchero., Pisac is een klein pre-inca stadje in de bergen waar de bergen vol zitten met mummies die heel goed bewaard zijn gebleven. bij olantaytambo hebben we de zonnetempel gezien en geleerd over de rijke religieuze activiteiten van de incas. ik zal uitleg geven bij de fotos. in chinchero hebben we kennisgemaakt met de cultuur van de vrouwen in de andes die daar nog alles doen met natuurlijke producten, zo worden kleuren voor hun kleden gemaakt met cactusdeeltjes en zout en hebben ze natuurlijke middeltjes tegen grijs haar en rimpels zoals bepaalde maissoorten en kruiden.

vanavond gaan we met de familie aan de karoake.

kus

oma

Hoi meiden

Nicole beterschap . Wat beleven jullie enorm veel.Ook nog weleens een feestje Liefs oma.

Jan

Mooie foto en jullie krijgen een mooi beeld hoe ook zaken anders kunnen en zijn in andere delen van de wereld. Karakter in Peru wordt ook een ervaring. Spaanse liederen of toch o,ok Engelse krakers? Zal mij benieuwen, Nicole kan goed Rod Sterwart doen met een mooi hees stemgeluid. Xx

Jan

Karakter moet zijn Karaoke (zelf corrigerende computers) blijven lastig

Berta

@Jan Marianne Faithfull dan eerder.

Maar goed @Nicole, laat je niet kisten. Keelontsteking had je ook in Nederland kunnen krijgen.

En @Yanniek, bedankt weer voor je sfeerverslag en de foto's zijn reuze interessant. Jammer van die hebberige Spanjolen.

Feline

Hoi meiden, de avonturen klinken allemaal super! Nicole, heel veel beterschap met je keel en maar niet te veel zingen met die karaoke dan;) ik ben benieuwd naar je nieuwe dans moves als je thuis komt yan:)
heel veel liefs xx

Francien Paalhaar

Beste wereldreiziger,

Graag zou ik je om een gunst willen vragen.
Mijn zus en haar vriend zijn door Zuid-Amerika aan het reizen op de fiets. Helaas is vanochtend hun trekkingsfiets (Santos) gestolen in Puno, Peru. Het gaat om een grote blauwe herenfiets en een kleine zwarte damesfiets. Beiden van het merk Santos. Mocht je hier toevallig iets van zien, zou je dan svp zo snel mogelijk contact willen opnemen met jannekepaalhaar@hotmail.com of patrick.hoekstra@mooiopreis.nl . Er staat een beloning van 1000 euro op! Alvast super bedankt voor je hulp!