Nicole en Yanniek op reis

Kotsen, feestje bij de tandarts, Zuid Amerikaanse gekte.

Het bezoek bij de tandarts was een van de hoogtepuntjes van onze week, de tandarts tegen nicole: je hebt sowieso acht gaatjes. Yanniek: dat kan niet! de tandarts: oke 4. Nicole: maar ik had eerst alleen een beginnende. de tandarts: oke 2. tandarts: dat wordt dan 200 sol. yanniek: 150! de tandarts: oke. zo werkt dat dus hier, en aan het eind mochten we allemaal even bij elkaar staan, nicole in de stoel en op de foto!

de dag erna uit gegaan met iedereen uit ons huis. resultaat: dansen op de bar, verrassende fotos en de ochtend erna groene kots in het museum. heerlijk die mojitos.nicole is nu al een paar dagen ziek en ik sukkel er achter aan.

ondertussen wel mooi een charango gekocht, een oude man gevonden die wel les wil geven. een salsaleraar die nooit komt opdagen en bijzonder veel fijne avonden.

een dagje zoutmijnen en moray achter de rug ,. in moray hebben de incas een soort experimenteel landbouwproject opgezet in circels. heel bizar.

de stakingen zijn nog steeds niet over. in het noorden is de noodtoestand uitgeroepen omdat, vertelde onze spaanslerares, mineralenmijnen het grondwater vervuilen en de mensen in opstand zijn gekomen. het is daar nu burgers tegen politie en leger.

in het zuiden, waar wij nu zitten, zijn er grootschalige demonstraties van leraren. ze blijken maar 300dollar per maand te krijgen en moeten daar hun gezin(over het algemeen 4 kinders) van voeden. de opstanden hier zijn iets minder gewelddadig, maar we hebben al goed door dat je van de politie minder dan niets kan verwachten: corruptie, mishandeling en onderdrukkig zijn aan de orde van de dag.

ciao!

Hesley

Goed zo dames, laat je de kaas niet van het brood eten. Wat erg dat de politie daar zo functioneert, geen wonder dat mensen dan ontsporen

Jan

Lieve Nicole als je nou toch in Nederland met enige regelmaat zou zijn geweest, maar goed wel voordelig. Benieuwd waar hij de gaatjes meegevuld heeft.

Aletta

Vin t wel lef hebben, in Peru naar de tandarts x

Marianne Petit

Oh jakkes, Léander moet vanmiddag naar de tandarts ... maar dan wel in Nederland.
En beslist uit handen van die politie blijven!
Veel plezier en ik vind het erg leuk om op de hoogte te blijven.

Leander

Kijk, nu beginnen de verhalen 'sappiger' te worden. Daar zitten wij als trouwe lezers van jullie weblog natuurlijk op te wachten. 'Sappige, meeslepende, spannende maar vooral veel en veel langere verhalen om het 'thuisfront' tevreden te houden en te boeien. Alles wat ons choqueert, doet hoofd schudden en aanspoort tot het doorvertellen van jullie opwindende verhalen wordt zeer op prijs gesteld. Ook de 'sappige' details vooral niet onvermeld laten zodat wij door jullie verhalen worden meegenomen naar Peru. In afwachting van nog meer spannends ga ik nu maar even in de zon zitten en mezelf inbeelden dat ik ook in Peru ben ........
N.B. volgens mij kun je met Peruaanse vullingen veel beter Spaans spreken (ieder nadeel heb zijn voordeel)

Berta

@Leander Ik ben ook een groot liefhebber van de betere sfeerreportages (@Nicole), maar *sappig en meeslepend*? Zo'n Peruaans tandartsbezoek vind ik persoonlijk DE gruwel.

Marcel

Allereerst leuk om te zien dat een kleine Petit-invasie op jullie weblog in verbale kwantiteit niet onderdoet voor de lengte van jullie verslag. Wat betreft de corruptie: misschien kunnen de Peruanen (Peruezen? Peruaners? Peri?) iets leren van de Indiers. Hier in Delhi loopt men rond met gekke witte petjes met de tekst "I am Anna", tegen corruptie door de overheid. Ze lijken echter vooral gekke dansjes te doen en muziek te maken.

Caro

Gave foto's, die van regenboog+bergen vooral echt awesome.
En die kruidjes tegen rimpels en grijs haar ga je natuurlijk meenemen naar huis...
Fijn dat ziekigheden beetje over lijken te zijn.

Keep movin' those hips.

X

rik

hahahahahahaha

Francien Paalhaar

Beste wereldreiziger,

Graag zou ik je om een gunst willen vragen.
Mijn zus en haar vriend zijn door Zuid-Amerika aan het reizen op de fiets. Helaas is vanochtend hun trekkingsfiets (Santos) gestolen in Puno, Peru. Het gaat om een grote blauwe herenfiets en een kleine zwarte damesfiets. Beiden van het merk Santos. Mocht je hier toevallig iets van zien, zou je dan svp zo snel mogelijk contact willen opnemen met jannekepaalhaar@hotmail.com of patrick.hoekstra@mooiopreis.nl . Er staat een beloning van 1000 euro op! Alvast super bedankt voor je hulp!