Nicole en Yanniek op reis

het echte werk.

ja hoor, daar gaan we dan.

na 5 daagjes diehard luieren met hoofdpijn, last van de hoogte, heerlijk eten, een BBQ sangria verjaardag in de binnentuin, mooie mensen, cocktails, mercados, salsa, en el sol gaan we nu aan de slag.

gisteren zijn we begonnen met vrijwilligerswerk bij Lucho, INCA EDUCA, waar we op kleine kindjes passen terwijl hun padres een opleiding volgen. ze zijn onwijs lief en een klein beetje viezig. dit doen we nu elke ochtend van 8.30 tot 12 en daarna van 2 tot 6 priveles spaans. heel onbedoeld prive maar wel handig.

in cuzco is het verder heerlijk, al zijn er heel veel stakingen van de docenten die roadblocks opwerpen maar we hebben gehoord dat het enigszins hypocriet is omdat ze tijdens de lessen drinken, niks voorbereiden of de kinderen gewoon alleen laten. hopelijk komen we hier nog meer over te weten.

we hebben de sakantaytrek geboekt, 5 dagen lopen a 8 u per dag, alleen maar goeie verhalen over gehoord! het wordt onwijs afzien maar gelukkig gaan er nog twee meisjes van ons huis mee en kunnen we elkaar er door heen slepen!

adios!

Kim

En hoe gaat het met de Spaanse woordjes?

oma H

Wat leuk dat je weer met kindjes bezig bent.
succes met de 8daagse.
Liefs oma

Lauren

Heee meiskes!
Goed bezig! :) Ook chille lengte van dit verhaal... Zo kan ik het wel bijhouden :P
Ik ben benieuwd naar hoe de tocht is en of de leraren hypocriet zijn!
Lebber van Lau

wim

Hoi meiden, dat klinkt goed. Leuk dat jullie spaanse les krijgen. Mooi meegenomen als je na vier maanden behoorlijk Spaans kunt. Spannend hoor, die trekking, ben benieuwd naar de foto's

liefs en kus

Hesley

Je zal maar zulk onderwijzend personeel hebben.
Lijkt me behoorlijk heftig die sakantaytrek, wel goed voor de conditie :-)
Dikke knuffel

Jan

Leuk dit soort berichtjes. Leraren die drinken en staken dat is tenminste pas een dag indeling. Kan net zo vermoeiend zijn als 8 uurtjes wandelen. Ziet er wel mooi uit die trek, vermoeiend maar spannend. Tot lezens

Berta

Klinkt alsof jullie al helemaal zijn opgegaan in het Peruaanse leven. De oppaskindjes krijgen daar dus meer aandacht dan de scholieren. Mooi land, betaald worden om te drinken tijdens je werk ;-)
Ga maar eens google'n naar de Sakantay-trek.

Rik

Wohooo salkantay!!! :) mucha suerte amigas

kylian

heel leuk maar gaat het beter
en nog heeeeeeeeeeeeel veel succes

liefs je broertje
doei

Leander

Hoi Yanniek (en Nicole ook natuurlijk).
Ik was het papiertje met jullie blog adres erop kwijt maar vond het terug in een broek die zojuist gewassen was en het briefje was nog leesbaar !!
Dus direct naar jullie blog om die spannende reisverhalen te lezen (daar verwacht ik dus wel meer van !!) Zoals je weet smul ik van spanning, exitement, roddels en echt nieuws wat wij nog niet kennen zoals bijvoorbeeld dat verhaal van die leraren, dus vol verwachting (en niet alles bij elkaar verzinnen hè om aan onze verwachting te voldoen :-) )
De foto's zijn wél erg sprekend, ik hoop weliswaar dat we niet 6 maanden lang kinderfoto's te zien krijgen maar ook foto's die doen verlangen naar Peru voor mensen die er nog nooit geweest zijn, zoals ik.
Ik kijk uit naar jullie nieuwe spannende verhalen en foto's.
Leander

Francien Paalhaar

Beste wereldreiziger,

Graag zou ik je om een gunst willen vragen.
Mijn zus en haar vriend zijn door Zuid-Amerika aan het reizen op de fiets. Helaas is vanochtend hun trekkingsfiets (Santos) gestolen in Puno, Peru. Het gaat om een grote blauwe herenfiets en een kleine zwarte damesfiets. Beiden van het merk Santos. Mocht je hier toevallig iets van zien, zou je dan svp zo snel mogelijk contact willen opnemen met jannekepaalhaar@hotmail.com of patrick.hoekstra@mooiopreis.nl . Er staat een beloning van 1000 euro op! Alvast super bedankt voor je hulp!