Nicole en Yanniek op reis

barbie op safari

omdat we onze impulsieve driften toch een beetje in toom moeten houden kunnen we jullie meedelen dat wij even brazilie zijn binnengehopt.! door een aantal tegenslagen in trinidad hadden we tijd over en ook al hebben we ons prima vermaakt in het waterpark in santa cruz, op een gegeven moment hield het daar wel op. toch nog cultureel gedaan en een kerkdienst bijgewoond, geluisterd naar een openluchtconcert van een violist en naar cine verde geweest (film over de cultuur in de bergen van bolivia).

eenmaal aangekomen bij de grens was het toch wel even wennen, alleen al omdat een broodje kopen opeens weer met handgebaren moest in plaats van ons handen en voeten spaans. meteen meegesleurd naar een tourbureau en toch besloten om een trip van 3 dagen in de pantanal te doen. 100e afgedongen en uiteindelijk kneitertje hard bedonderd maar moge duidelijk zijn dat we daarvoor dan ook 2 blondjes zijn. de eerste dag van de tour kwamen we er al achter dat we (nicole in dit geval) de tour al gedaan hadden in bolivia en dat ons dingen waren beloofd die niet gingen gebeuren. toch wel met hele leuke mensen in de groep dus dat maakte al veel goed. 2 kunstenaars uit rome die met NGOs in afrika hadden gewerkt leverde veel goede gesprekken op en nicole kwam er de laatste dag achter dat haar soulmate in de vorm van een nederlandse jongen in onze groep zat omdat hij nog meer wist van GTST dan zij.

dag 2 zijn we piranhias gaan vissen met kaaimannen naast ons. daarna slangen gaan jagen in het moeras. geen giftige maar toch sprong de gids wel heel hard aan de kant toen de slang een beetje boos werd. savonds onverwachts in een onafhankelijkheidsdagfeestbeland. whisky gedronken als echte brazilianen en daarna naar het dorp waarbij iedereen eerst ging bidden waarna er halve koeien van het kampvuur afgehaald werden en er eten was voor iedereen. heel erg leuk om mee te maken en de dag erna lekker om 6 uur aan het ontbijt!

vandaag aangekomen in bonito, waar we een paar dagen zullen blijven.

Berta

Bij ouders gaan de alarmbellen af bij het lezen van woorden als tegenslagen in Trunidad. Watskebeurt daar? Kussen.

Leander

Net terug van 2 weken weggeweest, verheugde ik me al op jullie reisverhalen en bijbehorende foto's. De verhalen worden steeds mooier en spannender en de foto's onderstrepen dat. Bedankt hiervoor, hierdoor kunnen we op afstand met jullie meereizen. Ik kijk al uit naar het vervolg!

yanniek

we kwamen daar in de veronderstelling dat we daar op een boot richting santa cruz konden, maar de rivier stond droog dus was een beetje jammer. verder geen alarmbellen nodig!

Berta

Yanniek, ik heb het gehoord en moest stiekum een beetje lachen ;-)

yanniek

Haha ja het was een typisch gevalletje impulsief maar uiteindelijk een fijn bustripje naar santa cruz, dus alles kwam goed.